Διατροφή Κατά την Κύηση



Τι θα πρέπει να τρώω;

Πρόκειται για το μόνιμο ερώτημα της εγκύου. Υπάρχουν πολλές παραδόσεις που θέλουν την έγκυο να θέλει να τρώει πολύ και να αναζητά επίμονα περίεργες τροφές. Για πολλά χρόνια υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη, ότι η έγκυος τρώει για 2 άτομα και είναι συνηθισμένο οι οικείοι της να της φέρνουν συνεχώς γλυκά και διάφορα σνακ, προκειμένου να τη βοηθήσουν. Όπως καταλαβαίνεις όλα τα προηγούμενα είναι λάθος. Το κλειδί στη σωστή διατροφή της εγκύου είναι η πρόσληψη ποιοτικής τροφής. Οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας πριν και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να επηρεάσουν άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα την υγεία του παιδιού της. Η σωστή διατροφή βοηθάει τη μητέρα ώστε να έχει μία υγιή εγκυμοσύνη και έναν ευκολότερο τοκετό.

 Τα 7 κυρίως πιάτα της εβδομάδας καλό θα είναι να αποτελούνται:

•     2 φορές από όσπρια-λαδερά

•     1 φορά από ζυμαρικά

•     2 φορές από ψάρι

•     1 φορά από κοτόπουλο

•     1 φορά από κόκκινο κρέας

 

Τι να αποφεύγετε:

 

  •   Να τρώτε για δύο.
  • Τηγανητά-τσιγαριστά φαγητά και λίπη.
  • Τροφές που περιέχουν πολύ αλάτι.
  •  Τροφές που περιέχουν πολύ λίπος (π.χ αλλαντικά, γλυκά).
  • Επεξεργασμένα κρέατα (π.χ μπιφτέκια, κοτολέτες) και κονσέρβες.
  •  Ωμά ή ημι-μαγειρεμένα κρέατα, διότι μπορεί να κολλήσετε τοξόπλασμα. Για  τον ίδιο λόγο να πλένετε σχολαστικά τα λαχανικά.
  • Τα γαλακτοκομικά άγνωστης προέλευσης, το μη παστεριωμένο γάλα και τα τυριά όπως το Roquefort, το brie λόγω κινδύνου νόσησης από λιστέρια.
  •  Sushi και Οστρακοειδή, λόγω δηλητηρίασης.
  • Αναψυκτικά (περιέχουν ζάχαρη και άγνωστα χημικά).
  • Καφές: Η καφεΐνη περνά τον πλακούντα και φθάνει στο έμβρυο. Προτιμήστε τον ντεκαφεινέ, έχοντας υπόψη ότι η καφεΐνη περιέχεται και σε άλλα ροφήματα (cocacola, τσάι).
  •   Αλκοόλ: Μπορεί να προκαλέσει σωματικές και πνευματικές καθυστερήσεις του μωρού (χαμηλό βάρος γέννησης, χαμηλό δείκτη νοημοσύνης κλπ). Καλό είναι να αποφεύγεται τελείως. Ωστόσο, ένα ποτηράκι κρασί με το φαγητό, ή όταν το θελήσετε κάποια στιγμή, δε θεωρείται επικίνδυνο.
  • Κάπνισμα: Όταν η έγκυος καπνίζει κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης τότε, αυξάνεται ο κίνδυνος αποβολής, αυξάνεται ο κίνδυνος για πρόωρο τοκετό, μειώνεται το βάρος του εμβρύου και επιβραδύνεται η ανάπτυξη του εγκεφάλου του, μειώνεται η ροή θρεπτικών συστατικών και οξυγόνου προς το έμβρυο.
  •  Ναρκωτικά: Η χρήση τους αυξάνει τις πιθανότητες για πρόωρο τοκετό και αποβολής του εμβρύου. Το μωρό όταν γεννηθεί  είναι εθισμένο στα ναρκωτικά και παρουσιάζει ¨σύνδρομο στέρησης¨.

 

Η διατροφή λοιπόν, κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ύψιστης σημασίας τόσο για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου όσο και για την μετέπειτα εξέλιξη της υγείας του νεογνού. Είναι επίσης σημαντική για την καλή υγεία της μητέρας και την πορεία του τοκετού. Παρόλα αυτά καλό είναι όμως να μη γίνεται εμμονή, καθώς μια μικρή παρασπονδία δε θέτει σε καμιά περίπτωση σε κίνδυνο την υγεία του εμβρύου. Αυτό που μπορεί να αποβεί επικίνδυνο για το έμβρυο είναι μια συνολικά κακή διατροφή, κατά τη διάρκεια της κύησης και όχι μια μέρα που αποφασίσατε να δώσετε μερικές γαστρονομικές απολαύσεις στον εαυτό σας.

 

Αναζήτηση