Άσκηση κατά την Κύηση



Η συστηματική άσκηση μόνο κέρδη αφήνει για την υγεία μας και το ίδιο ισχύει για τις γυναίκες που ασκούνται και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.Οι γυναίκες που γυμνάζονται κατά την διάρκεια τη εγκυμοσύνης έχουν αυξημένη αυτοπεποίθηση και μειωμένη εμφάνιση των φυσιολογικών ενοχλήσεων που σχετίζονται με την κύηση (αδυναμία, υπνηλία, φλεβίτιδα, οίδημα). Έχει αποδειχτεί ότι οι έγκυες που γυμνάζονται παρουσιάζουν μειωμένα ποσοστά κατάθλιψης. Τέλος, παθολογικές καταστάσεις όπως η προεκλαμψία, παρουσιάζονται σε μειωμένο ποσοστό στις γυναίκες που ασκούνται τακτικά. Μελέτη έδειξε ότι οι γυναίκες που γυμνάζονται κατά τις πρώτες 20 εβδομάδες της κύησης εμφάνισαν κατά 43% μικρότερο ποσοστό εμφάνισης προεκλαμψίας. Η άσκηση όχι μόνο μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης του σακχαρώδη διαβήτη της κύησης, αλλά έχει και θεραπευτικό ρόλο. Μελέτη που εξέτασε την επίδραση της άσκησης σε γυναίκες με σακχαρώδη διαβήτη της κύησης αποκάλυψε ότι τα επίπεδα γλυκόζης μειώνονται σημαντικά έπειτα από άσκηση. Τέλος, έχει φανεί ότι η ήπια σωματική άσκηση δεν σχετίζεται με αυξημένη πιθανότητα αποβολής, όταν αυτή είναι υπό επίβλεψη και με τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού.  Μια έγκυος δεν θα πρέπει να ξεπερνά ποτέ το 70% των δυνατοτήτων της. Δραστηριότητες που δεν είναι ασφαλείς είναι η άρση βαρών και οι καταδύσεις. Οι ασκήσεις που προτιμώνται και ικανοποιούν όλα τα κριτήρια της ασφάλειας είναι η στατική ποδηλασία, το περπάτημα και η κολύμβηση. Μεταξύ των τριών προτιμάται η κολύμβηση. Η yoga είναι εξαιρετικό παράδειγμα για τη διατήρηση του τόνου, της ισορροπίας και των διατάσεων. Οι ιδανικές δραστηριότητες σωματικής άσκησης είναι αυτές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον της γυναίκας και δημιουργούν το αίσθημα της ασφάλειας για τη μητέρα και το έμβρυο. Οι έγκυες θα πρέπει να αποφεύγουν τις καταδύσεις και γενικότερα τα αθλήματα που «εμπεριέχουν» συγκρούσεις και πτώσεις. Η άσκηση θα πρέπει να αποφεύγεται όταν επικρατούν συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας στον περιβάλλοντα χώρο και οι γυναίκες πρέπει να φορούν ενδύματα χαλαρής εφαρμογής. Θα πρέπει να ενυδατώνονται επαρκώς και να κάνουν διατάσεις πριν και μετά την άσκηση. Η έγκυος θα πρέπει να σταματά αμέσως την άσκηση αν νιώθει κόπωση, ναυτία και δυσκολία στην αναπνοή της. Συμπερασματικά, τα οφέλη της γυμναστικής είναι πολλά για τη μέλλουσα μητέρα. Χαρίζει ευεξία και ζωτικότητα και βοηθά το σώμα να ξαναβρεί τη φόρμα του μετά τον τοκετό. Επιπλέον, ένα σώμα σε καλή φυσική κατάσταση αποδίδει καλύτερα στον τοκετό. Τονίζεται, πάντως ότι η άσκηση θα πρέπει να εξαρτάται από τις προηγούμενες συνήθειες και τις εμπειρίες της εγκύου, καθώς και από το δείκτη φυσικής της κατάστασης. Απόλυτες αντενδείξεις σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αποτελούν οι παρακάτω παθολογικές καταστάσεις: πρόωρη ρήξη των εμβρυϊκών υμένων, πολλαπλά επεισόδια αιμορραγιών, πλακούντας χαμηλής πρόσφυσης, επαπειλούμενος πρόωρος τοκετός, δίδυμες και πολύδυμες κυήσεις.

Αναζήτηση