Εγκυμοσύνη 18η εβδομάδα
Το έμβρυο κάνει μεταστροφή από την περίοδο γρήγορης εξέλιξης στην περίοδο γρήγορης ανάπτυξης

 

Το μωρό σας
Το μωρό σας είναι περίπου 14,5 εκατοστά και ζυγίζει 200 γραμμάρια. Αν και περικλείεται από τους ήχους της καρδιάς σας και της κυκλοφορίας του αίματος, συναισθάνεται και τους ήχους του έξω κόσμου που φιλτράρονται μέσω των οστών που σχηματίζουν το αυτί και τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο. Η αίσθηση της όρασης εξελλίσεται επίσης, ο αμφιβληστροειδής χιτώνας γίνεται πιο ευαίσθητος στο φως και αν καθήσετε κάτω από δυνατό ήλιο, το μωρό θα λάβει μία κόκκινη λάμψη. Αλλες ικανότητες που αποκτά είναι: να χασμουριέται, να καταπίνει, να ρουφάει, να έχει λόξυγγα και να κάνει γκριμάτσες. Τώρα μπορεί να καταπιεί μέχρι και ένα λίτρο αμνιακού υγρού στη διάρκεια της ημέρας. 

 Το σώμα σας
Τώρα, περίπου στο μέγεθος ενός πεπονιού, η μήτρα σας είναι κάτω από τον αφαλό σας. Καθώς μεγαλώνει και αλλάζει το κέντρο της βαρύτητας σας, μπορεί να αισθάνεσται λίγο εκτός ισσοροπίας. Η ορμόνη relaxin λασκάρει τις αρθρώσεις που σημαίνει ότι λυγίζετε περισσότερο με αποτέλεσμα να ασκείτε πίεση στη μέση σας, οπότε δίνετε έμφαση στη σωστή και όρθια στάση του σώματος σας. Επίσης, ο ύπνος μπορεί να αρχίσει να είναι ανήσυχος αυτή την εβδομάδα για αυτό στηρίξτε το σώμα σας σε μία αναπαυτική θέση με μαξιλάρια για ήρεμο ύπνο που είναι απαραίτητος.  

Τα πρέπει και τα μη
Μην φοβηθείτε αν αισθανθείτε πόνους από το πάνω μέρος της μήτρας ως το το τρίχωμα της ήβης. Οι σύνδεσμοι τεντώνονται για να στηρίζουν το αναπτυσσόμενο βάρος της κοιλιάς. Η αίσθηση αυτή θα περάσει αν ξαπλώσετε πλαγίως με ένα μαξιλαρι κάτω από την κοιλιά σας. 

Υγεία
Μαγειρέψτε θαλασσινά πολύ προσεχτικά ώστε να καθαριστούν όλα τα παράσιτα που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εμβρύου και αποφύγετε ωμά θαλασσινά και σούσι. Επίσης αποφύγετε ψάρια που συγκεντώνουν μεθυλικό υδράργυρο που μπορεί να βλάψει την ανάπτυξη του εγκεφάλου. Οι ειδικοί συνιστούν να περιορίσετε και την κατανάλωση το τόννου σε κονσέρβα. 

Από μητέρα σε μητέρα

Ψώνια
Εαν θέλετε να καθυστερήσετε τα ψώνια για ρούχα εγκυμοσύνης ως λίγο αργότερα, δανειστείτε από την γκαρνταρόμπα του συντρόφου σας, t-shirts, πουλόβερ, φόρμες και ότι σας κάνει να αισθάνεστε άνετε και δεν σας πιέζει στη μέση. 

Ασκηση
Εαν δεν έχετε αρχίσει ακόμα να γυμνάζεστε, δεν είναι αργά. Η άσκηση θα σας ενεργοποιήσει, θα μειώσει το στρες και θα τονώσει τους κοιλιακούς μυες. Τσεκάρετε με τον γυναικολόγο σας πρώτα, αλλά να θυμάστε ότι οι ασκήσεις μέτριας έντασης, όπως κολύμπι, περπάτημα και γιόγκα για εγκύους, είναι ιδανικές. 

Σχέσεις
Μην αφήσετε τις οικονομικές σας ανησυχίες να μπουν ανάμεσσα σε εσάς και τον σύντροφο σας. Η άφιξη του μωρού θα αυξήσει τα έξοδα αλλά αν έχετε μία στρατηγική για το μέλλον, θα αισθανθείτε πολύ πιο σίγουρη και μπορείτε να ξεκινήσετε να δουλεύετε για τους στόχους σας μαζί. 

Αδέρφια
Εαν στην οικογένεια σας έχετε άλλα μέλη που έχουν μεγαλύτερα και μικρότερα παιδάκια, ενθαρρύνετε μία συνάντηση όπου τα παιδιά μπορούν να μιλήσουν στο δικό σας για το πώς είναι να έχεις ένα μικρότερο αδερφάκι. 

Δίδυμα
Καλό θα είναι να είστε προετοιμασμένη για την διπλή άφιξη. Ψάξτε στα βιβλιοπωλεία για βιβλία που αναφέρονται στην ανατροφή διδύμων όπως το βιβλίο «Δίδυμα» της Αγγέλικα Πράπα Παναγιωτίδου, ένα εξαιρετικό βοήθημα για όσες περιμένουν ή απέκτησαν δίδυμα. Η συγγραφέας μεταφέρει την πείρα της και δίνει συμβουλές που κάνουν τη ζωή των μαμάδων πιο εύκολη με πρακτικές λύσεις ξεκινόντας από όλα τα στάδια της εγκυμοσύνης ως το μεγάλωμα των διδύμων και το ρόλο των γονέων. 











Αναζήτηση