19η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Εγκυμοσύνη 19η εβδομάδα
Τα άκρα τώρα επιμυκύνονται 

 

Το μωρό σας
Ο μικρός γυμναστής ζυγίζει περίπου 240 γραμμάρια. Τα χέρια και τα πόδια του είναι τώρα συμμετρικά. Αναπτύσσονται τα νευρικά κύττερα που συνδέουν τους μύες με τον εγκέφαλο, δίνοντας του έλεγχο των κινήσεων του, και έτσι κλωτσάει, γυρνάει και τεντώνεται όποτε θέλει. Καλύπτεται από χνούδι που θα διατηρηθεί ως και τη γέννηση και αρχίζει να καλύπτεται από σμήγμα που διατηρήται μέχρι και δύο εβδομάδες πριν από τον τοκετό προφυλάσοντας το από χτυπήματα και γραντζουνιές.  Αρχίζουν και δημιουργούνται τα κανονικά του δόντια κάτω από τα προσωρινά και εαν είναι κορίτσι οι ωοθήκες περιέχουν όλα τα πρωτόγονα ωάρια. 

Το σώμα σας
Ιδανικά, στο σύνολο της εγκυμοσύνης, θα πάρετε γύρω στα 12 κιλά. Από αυτά, το ένα τρίτο, δηλαδή 4,5 κιλά αναλογεί στο βάρος του εμβρύου, του πλακούντα και του αμνιακού υγρού. Η μήτρα ζυγίζει 1 κιλό και οι μαστοί 400 γρ. Τα υπόλοιπα 6 κιλά προέρχονται από την κατακράτηση υγρών και την εναπόθεση λίπους στο σώμα. Τώρα που έχετε αρχίσει και βάζετε βάρος, λόγω της βαρύτητας και απότομης πτώσης στην πίεση σας, μπορεί να αισθάνεστε ζάλη όταν σηκώνεστε απότομα από κάθισμα.  


Τα πρέπει και τα μη
Μην κάνετε πολύ ζεστά μπάνια ή Jacuzzi, δεν είναι ότι καλύτερο για την εγκυμοσύνη. Η έντονη ζέστη μπορεί να βλάψει το αναπτυσσόμενο έμβρυο. Αν θέλετε πολύ ένα ζεστό χαλαρωτικό μπάνιο για να χαλαρώσετε, γεμίστε την μπανιέρα με χλιαρό και όχι ζεστό νερό. 

Υγεία
Να τρώτε καλά. Αν και οι συστάσεις για την αύξηση βάρους κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης συμβουλεύουν να μην πάρετε  πάνω από 18 κιλά, η δίαιτα μπορεί να βλάψει το μωρό. Τα δημητριακά, τα φυλλώδη λαχανικά και τα φρούτα, θα πρέπει να καταναλώνονται σε ημερήσια βάση, ώστε να καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες και να παρέχουν τις απαραίτητες φυτικές ίνες. Το κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί, είναι εξέχουσες πηγές πρωτεϊνών, σιδήρου, μαγνησίου αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. 

Από μητέρα σε μητέρα
«Στην τελευταία μου εγκυμοσύνη είχα πολύ άγχος και δεν έπαιρνα αρκετό βάρος. Αλλά ο γιατρός μου ήταν πάντα δίπλα μας, εξετάζοντας εμένα και το μωρό συνεχώς και με καθησύχαζε ότι το μωρό αναπτύσσεται κανονικά»  - Πέπη Μωριτίδου , Αθήνα

Ψώνια
Το καθισματάκι του αυτοκινήτου είναι μία από τις αγορές που δεν πρέπει να τσιγκουνευτείτε. Τα τελευταία μοντέλα είναι εξοπλισμένα με γάντζους isofix ενώ τα παλαιότερα χρησιμοποιούν  την απλή ζώνη τριών σημείων. Γενικά, με την εξέλιξη των αυτοκινήτων εξελίσονται και τα καθισματάκια αντίστοιχα, οπότε μία σωστή έρευνα αγοράς θα σας βοηθήσει. 

Ασκηση
Εαν η μέση σας έχει αρχίσει τα παράπονα, δοκιμάστε αυτή την απλή άσκηση: Καθίστε σε μία καρέκλα ή στο πάτωμα με τα πόδια τεντωμένα μπροστά. Αργά χαμηλώστε το κεφάλι προς τα γόνατα και προσπαθήστε να πιάσετε τα δάκτυλα των ποδιών, όσο μπορείτε. Σηκωθείτε αργά. 

Σχέσεις
Επωφεληθείτε των επόμενων μηνών για να προγραμματίσετε ρομαντικές ημερομηνίες για εσάς και τον σύντροφο σας, όσο ακόμα μπορείτε να κινείστε άνετα και έχετε ενέργεια. Καλές επιλογές: μία βραδυνή έξοδο σε ένα νέο εστιατόριο, μία εκδρομή Σαββατοκύριακου, ή μία ωραία πεζοπορία στο βουνό. 

Αδέρφια
Στο υπερηχογράφημα, δείξτε του το μωράκι, ειδικά σε μία φωγραφία που να φαίνεται όσο καθαρά γίνεται και αφήστε τον να την κρατήσει ώστε να μπορεί να βλέπει το μωράκι όποτε θέλει. 

Δίδυμα
Εαν περιμένετε δίδυμα, τότε έχετε μεγαλύτερο κίνδυνο για υπέρταση που προκαλείται από την εγκυμοσύνη. Δεν υπάρχει αποδεδειγμένος τρόπος για πρόληψη, αλλά οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι σημαντικό να διατηρήτε καλή υγεία με το να προσέχετε τον εαυτό σας και φυσικά να ενημερώνετε τον γιατρό σας εάν έχετε οιαδήποτε συμπτώματα που δεν εξηγούνται. 



Αναζήτηση