25η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Εγκυμοσύνη 25η εβδομάδα
Τα ποδαράκια του μωρού κορνιζαρισμένα από τη λεκάνη της μητέρας
 

Το μωρό σας
Αυτή την εβδομάδα το μωράκι ζυγίζει περίπου 750 γραμμάρια και έχει μήκος 22 εκατοστά. Η καρδιά του χτυπά τόσο δυνατά που κάποιος που βάζει το αυτί του στην κοιλιά σας , το ακούει. Τα πνευμόνια του ετοιμάζονται να πάρουν την πρώτη αναπνοή και αν και το φύλο του μωρού έχει προκαθοριστεί καιρό πριν, τα γεννητικά όργανα σχηματίζονται τώρα πλήρως. Μπορεί να κάνει μπουνιά και να φτάσει τα πόδια του και μπορεί ήδη να δείξει προτίμηση στη χρήση του αριστερού ή δεξιού χεριού. 




Το σώμα σας
Η μήτρα έχει φτάσει ως τον ομφαλό και είναι το μέγεθος μπάλας ποδοσφαίρου. Μπορεί να παραπονιέστε για ξυνίλες και αυτό γιατί από τις ορμόνες τις εγκυμοσύνης χαλαρώνουν οι λείες μυικές ίνες όπως και οι ίνες του σφικτήρα μεταξύ οισοφάγου και στομάχου. Ετσι εισέρχεται γαστρικό υγρό στον οισοφάγο προξενώντας την αίσθηση της ξυνίλας. Συνήθως, ο γιατρός σας θα σας συστήσει κάποιο αντιόξινο φάρμακο για την ουδετεροποίηση του γαστρικού υγρού. 

Τα πρέπει και τα μη
Να έχετε ένα μπουκάλι νερού πάντα κοντά σας και να πίνετε συχνά νερό. Η συνεχής ενυδάτωση εμποδίζει το πρήξιμο σε χέρια και πόδια, ένα κοινό σύμπτωμα σε αυτό το στάδιο, ειδικά εάν κάνει ζέστη και έχει υγρασία. Εάν τα χέρια και το πρόσωπο σας είναι αφύσικα πρησμένα ή εάν το πρήξιμο έρχεται ξαφνικά, μιλήστε με τον γιατρό σας. Θα θέλετε να αποκλείσετε ενδεχόμενο προεκλαμψίας ή λοίμωξης του ουροποιητικού. 


Υγεία
Σχεδιάζετε διακοπές πριν έρθει το μωρό; Σιγουρευτείτε ότι έχετε κλείσει τις πτήσεις πριν την 36η εβδομάδα που είναι οριακή για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες. Η ακινησία που έχουν οι μακρινές πτήσεις μπορεί να προκαλέσει θρόμβωση – οπότε να θυμάστε να σηκώνεστε και να τεντώνεστε πολύ συχνά και να πίνετε πολλά νερά για να διατηρήστε ενυδατωμένη. 


Από μητέρα σε μητέρα
«Μου άρεσε που είχα γυναίκα γυναικολόγο που έχει και η ίδια παιδιά. Αισθάνθηκα ότι ήξερε ακριβώς τι περνάω και καταλάβαινε όλες μου τις ανησυχίες. Όταν ρώτησα αν μπορώ να κάνω επισκληρίδιο αναισθησία μου είπε, ‘Σίγουρα. Εγώ χάρηκα τη δικιά μου» - Σύλβια Ελευθερίου, Ψυχικό

Ψώνια
Τα σωστά ρούχα κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι όσο απαραίτητα όσο και η γυμναστική σας. Η άνεση είναι η λέξη κλειδί οπότε αποφύγετε ρούχα που είναι 100% nylon ή πολυέστερ, σας κάνουν να υπερθερμαίνεστε. Βαμβακερά με lycra είναι η εναλλακτική λύση καθώς και συνθετικά ειδικά κατασκευασμένα που απομακρύνουν τον ιδρώτα από το δέρμα σας όπως τα Dri-Fit και Coolmax, είναι άνετα και σας κρατούν δροσερή και στεγνή. 


Ασκηση
Αν ο διάδρομος αποτελεί μέρος του προγράμματος γυμναστικής σας, να είστε προσεχτική πλέον όταν ανεβοκατεβάζετε τις ταχύτητες από περπάτημα σε τρέξιμο γιατί η ισορροπία σας είναι αυξανόμενα επισφαλής λόγω εγκυμοσύνης. 



Σχέσεις
Εάν το πολυάσχολο πρόγραμμα σας δεν σας επιτρέπει πολύ χρόνο μαζί, κλείστε ραντεβού για μεσημεριανό γεύμα με τον σύντροφο σας. Αποφασίστε να μιλήσετε μόνο για πέντε λεπτά για το μωρό και συζητήστε για άλλα θέματα. 


Αδέρφια
Για να κάνετε την αρχική προεργασία πριν την άφιξη του μωρού, δείξτε στο μεγαλύτερο σας παιδάκι φωτογραφίες από τότε που ήταν μωρό και εξηγήστε του πώς αντιδρούσε όταν ήταν μωρό. Πώς έκλαιγε επειδή δεν μπορούσε να μιλήσει και η Μαμά και ο Μπαμπάς έπρεπε να του δίνουν πολύ προσοχή, όπως θα γίνεται και σύντομα με το νέο μωράκι ώσπου να γίνει κι αυτό παιδάκι σαν το αδερφάκι του.  

Δίδυμα
Εαν ξεκουράζεστε ξαπλωμένη, δεν είστε η μόνη: πολλές έγκυες με δίδυμα βρίσκουν ότι οι δραστηριότητες τους είναι περιορισμένες το δεύτερο μισό της εγκυμοσύνης. Ξεκαθαρίστε με τον γιατρό σας ακριβώς τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να κάνετε. Ορισμένες χρειάζονται μόνο λίγες ώρες την ημέρα ξεκούραση, άλλες πολύ περισσότερο. 



Αναζήτηση