32η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Εγκυμοσύνη 32η εβδομάδα
Tα νύχια των ποδιών έχουν σχηματιστεί πλήρως ως αυτή τη φάση. 
 

Το μωρό σας
Το συνήθως ενεργητικό μωρό σας φαίνεται να χαλαρώνει αυτή την περίοδο. Οι κινήσεις του, αντί για cick-boxing τώρα μοιάζουν σαν στριφογυρίσματα. Αυτό συμβαίνει γιατί αυτή την εβδομάδα που το μωρό είναι 1900 γραμμάρια και 30εκ. αρχίζει να μην έχει χώρο. Υποδόρια έχει ένα ωραίο στρώμα λίπους και παρότι βασίζεται στον ομφάλιο λώρο για θρέψη, το πεπτικό του σύστημα είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. 

Το σώμα σας
Η μήτρα σας έχει ανέβει πάνω από τον αφαλό σας . Η περίοδος χάριτος στα μισά της εγκυμοσύνης όπου δεν είχατε ενοχλήσεις, έχει περάσει και πιθανόν να σας ενοχλεί ένα κατεβατό από παλιά και νέα παράπονα: σύντομη αναπνοή, καούρες και ξυνίλες, κούραση, φλεβίτιδα και δυσκοιλιότητα. 

Τα πρέπει και τα μη
Μην συμβιβαστείτε με τον πόνο των αιμορροίδων, που είναι σύνηθες για τις γυναίκες στο τρίτο τρίμηνο της κύησης. Απλώστε κρύες κομπρέσες (ή σπασμένο πάγο σε μία καθαρή βαμβακερή κάλτσα) ή βαμβάκι ποτισμένο σε κρύο νερό, για γρήγορη ανακούφιση. Ρωτήστε το γιατρό και τη μαία να σας προτείνουν μία κατάλληλη αλοιφή. 

 
Υγεία
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης χρειάζεστε 60γραμμάρια πρωτείνης καθημερινά για να βοηθήσετε το μωρό να αναπτυχθεί (τα αμινοξέα που βρίσκονται στις πρωτείνες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εμβρυακής ανάπτυξης). Αυτό είναι περίπου το μέγεθος μίας τράπουλας – μαγειρεμένου, άπαχου κρέατος όπως κοτόπουλο, ψάρι ή κρέας. Εάν δεν τρώτε κρέας, υπάρχουν και άλλες πηγές, όπως αποβουτηρωμένο γάλα, τυρί, γιαούρτι, αυγά και φυστικοβούτηρο. 

Από μητέρα σε μητέρα
«Δεν θα έπρεπε να έχω ακούσει όλες τις φοβερές ιστορίες για τους πόνους της γέννας και του τοκετού, γιατί πέρασα μήνες με άγχος». – Καρολίνα Βαβούρη, Λαμία

Ψώνια
Τώρα που πλησιάζετε στην ημερομηνία της γέννας πιθανόν να μην θέλετε να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα σε ρούχα εγκυμοσύνης. Αλλά εάν χρειάζεστε κάτι για να σας ανεβάσει τη διάθεση μετά από μία ημέρα που το μωρό κλωτσούσε συνεχώς, που δεν κοιμηθήκατε καλά το βράδυ, ή επειδή έχετε πάρει περισσότερο βάρος από ότι περιμένατε, δωρίστε κάτι στον εαυτό σας. Ισως ένα καινούργιο ζευγάρι παπούτσια ή μία τσάντα, που δεν θα είναι άχρηστα μετά τον τοκετό. 

Ασκηση
Εάν αισθάνεστε αδύναμη κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, καθίστε ή ξαπλώστε και αναπνέετε βαθιά. Η άσκηση ενδυναμώνει την καρδιά και τους πνεύμονες και προετοιμάζει για τη δύσκολη δουλειά του τοκετού, αλλά είναι ευεργετική μόνο όταν γίνεται με μέτρο. Ελέγξτε τους παλμούς της καρδιάς σας όταν γυμνάζεστε για να σιγουρευτείτε ότι δεν υπερβαίνουν το ασφαλές επίπεδο των 140 παλμών το λεπτό. 

Σχέσεις
Δεν έχετε όρεξη για σεξ; Το στοματικό σεξ είναι ασφαλές κατά την εγκυμοσύνη, αλλά να είστε βεβαιωθείτε ότι ο σύντροφος σας δεν φυσά αέρα στον κόλπο σας. Μία φυσαλίδα αέρα στο κυκλοφοριακό σας μπορεί να σας εκθέσει μαζί με το μωρό, σε κίνδυνο.

Αδέρφια
Κάντε την αναμονή πιο ενδιαφέρουσα για το μεγαλύτερο σας παιδάκι. Αναθέστε του να γράψει ένα γράμμα στο μωρό με την δική σας καθοδήγηση, ή να του φτιάξει μία ζωγραφιά. 

Δίδυμα
Εάν ο γιατρός σας ενημερώσει ότι θα γεννήσετε μάλλον νωρίτερα και όχι αργότερα, βεβαιωθείτε ότι έχετε γνωρίσει τη μαία που συνεργάζεται με το γιατρό και αν δεν έχετε πάει ήδη, δείτε το μαιευτήριο και εξοικοιωθείτε με τους χώρους. 





Αναζήτηση